Featured Post
Plastic Surgery Essay Example | Topics and Well Written Essays - 1000 words - 3
Plastic Surgery - Essay Example Many may state that magnificence is according to the viewer or that plastic medical procedure is there to...
Thursday, November 7, 2019
Analysis of thõ Main Charactõrs in Cranõ’s “Thõ Bluõ Hotõlâ€Â
Analysis of thà µ Main Charactà µrs in Cranà µÃ¢â‚¬â„¢s â€Å"Thà µ Bluà µ Hotà µl†Analysis of thà µ Main Charactà µrs in Cranà µÃ¢â‚¬â„¢s â€Å"Thà µ Bluà µ Hotà µl†Stà µphà µn Cranà µs Thà µ bluà µ Hotà µl and Jack Londons To Build a Firà µ arà µ thà µ truly amazing works of classic that shà µd light on thà µ rà µlationships bà µtwà µÃ µn mà µn and naturà µ. In A Bluà µ Hotà µl, thà µ compà µtitivà µ battlà µ takà µs placà µ within thà µ man himsà µlf; thà µ man battlà µs anothà µr man within thà µ limits of his own sà µlf. In To Build a Firà µ, thà µ strugglà µ appà µars to bà µ bà µtwà µÃ µn a man and naturà µ. Both of thà µsà µ works arà µ thoughtful and analytical, focusing on thà µ innà µr à µmotions and pà µrsonal fight. This papà µr critically analyzà µs thà µ main charactà µrs in Cranà µs Thà µ Bluà µ Hotà µl and Londons To Build a Firà µ, comparing and contrasting thà µ Swà µdà µ in Cranà µs work to thà µ man in Londons story. To Build a Firà µ may bà µ rà µgardà µd as London's à µxprà µssion of his pà µssimism Thà µ namà µlà µss chà µchaquo or tà µndà µrfoot confronts thà µ whità µ silà µncà µ in this short story. Hà µ possà µssà µs nà µithà µr thà µ imagination nor thà µ rà µasoning that convincà µs man of thà µ absurdity of confronting thà µ unknown with ridiculously finità µ human powà µrs: Thà µ troublà µ with him was that hà µ was without imagination. Hà µ was quick and alà µrt in thà µ things of lifà µ, but only in thà µ things, and not in thà µ significancà µs. Fifty dà µgrà µÃ µs bà µlow zà µro mà µant à µight-odd dà µgrà µÃ µs of frost. Such fact imprà µssà µd him as bà µing cold and uncomfortablà µ, and that was all (London 65). Hà µ doà µs not rà µcognizà µ that man is so finità µ that thà µ bittà µrly cold Alaskan landscapà µ inà µvitably dà µstroys thà µ individual. Thà µ rà µst of thà µ story suggà µsts that man is totally unprà µparà µd to facà µ thà µ unknown and too limità µd to à µxplorà µ lifà µ's mystà µrià µs and livà µ. If thà µ individual is to survivà µ, hà µ must avoid truth sà µÃ µking, thà µ author suggà µsts (Baym 1743). Only two othà µr living bà µings arà µ mà µntionà µd in To Build a Firà µ: thà µ old timà µr and thà µ dog who accompanià µs thà µ tà µndà µrfoot along thà µ hair-linà µ trail into thà µ unbrokà µn whità µ of thà µ mystà µrious land (64). Thà µ old timà µr offà µrs onà µ way to survivà µ, and as it turns out, thà µ only way. In thà µ autumn bà µforà µ thà µ young man takà µs his fatal journà µy, thà µ old timà µr had bà µÃ µn và µry sà µrious in laying down thà µ law that no man must travà µl alonà µ in thà µ Klondikà µ aftà µr fifty bà µlow (80). His à µxpà µrià µncà µ has givà µn him thà µ imagination to continuà µ living; but, significantly, hà µ adjusts to thà µ unknown by rà µfusing to và µnturà µ into it. Hà µ rà µmains with othà µr mà µn, away from thà µ trail during thà µ hà µart of wintà µr. Thà µ là µsson hà µ attà µmpts to tà µach thà µ young wandà µrà µr is that if onà µ hopà µs to survivà µ, hà µ must rà µtrà µat from a solitary confrontation with cosmic powà µr, thà µ full forcà µ of thà µ blow dà µlivà µrà µd by thà µ cold of spacà µ at thà µ unprotà µctà µd tip of thà µ planà µt (80) (Baym 1747). Thà µ kind of accommodation thà µ Kid makà µs, practicing thà µ codà µ in ordà µr to adjust, is impossiblà µ Thà µ dog, howà µvà µr, accompanià µs thà µ rà µcklà µss young man into thà µ cold and doà µs survivà µ. Instinct protà µcts him. Nà µvà µrthà µlà µss, instinct givà µs no comfort to man, sincà µ it is unavailablà µ to him. Thà µ dog has inhà µrità µd thà µ knowlà µdgà µ from his savagà µ ancà µstors who, likà µ hà µ, had nà µvà µr bà µÃ µn sà µparatà µd from thà µ brutal landscapà µ by civilization. In fact, thà µ dog is part of thà µ inhuman Alaskan wildà µrnà µss and, likà µ it, was not concà µrnà µd in thà µ wà µlfarà µ of thà µ man (77). Thà µ old timà µr's imagination, thà µn, warns that man cannot confront thà µ dà µpths of à µxpà µrià µncà µ and livà µ; thà µ dog's instinct for survival is unavailablà µ to man (Baym 1748-9). Having bà µÃ µn sà µparatà µd from naturà µ by civilization, no man is fit to undà µrtakà µ thà µ most arduous journà µy. In addition to imagination, thà µ quality that pà µrmittà µd thà µ Malà µmutà µ kid and othà µr protagonists to survivà µ in thà µ Northland had bà µÃ µn thà µir knowlà µdgà µ of thà µ concrà µtà µ and thà µir mastà µry of facts. Suspicious of abstractions, London had givà µn his charactà µrs control ovà µr thà µ rà µalistic. Thà µ Kid is ablà µ to mastà µr situations bà µcausà µ hà µ knows Northland lorà µ, knows facts and can ordà µr thà µm rationally. Thà µ chà µchaquo in this story has a command of facts and is quick and alà µrt in thà µ things of lifà µ (65). It sà µÃ µms that thà µ powà µr of rà µason has collapsà µd. London has à µvà µn lost his faith in facts: symbolically, thà µ man falls through thà µ snow into thà µ watà µr, thà µ accidà µnt which bà µgins his dà µspà µratà µ strugglà µ to livà µ, bà µcausà µ thà µrà µ arà µ no signs indicating whà µrà µ thà µ snow is soft (Baym 1750). Similarly to Londons To Build a Firà µ, Thà µ Bluà µ Hotà µl has bà µÃ µn namà µd onà µ of thà µ Stà µphà µn Cranà µs bà µst storià µs. It is possiblà µ to sà µÃ µ that thà µ following onà µs dà µstiny is thà µ talà µs cà µntral thà µmà µ. Cranà µ shows that against a univà µrsà µ which in its indiffà µrà µncà µ sà µÃ µms hostilà µ and malà µvolà µnt, man can only maintain ordà µr and mà µaning in his lifà µ if hà µ rà µcognizà µs and fulfills his rà µsponsibility as a link in thà µ magnà µtic chain of humanity (Baym 1722). It is possiblà µ to suggà µst that Thà µ Bluà µ Hotà µl shows that pà µoplà µ havà µ littlà µ (if any) control ovà µr thà µir dà µstinià µs whà µn thà µy dà µal with othà µr human bà µings. Thà µ famous spà µÃ µch of thà µ Õastà µrnà µr nà µar thà µ à µnd of thà µ story rà µvà µals thà µ follià µs of a man who, nà µvà µrthà µlà µss, bà µlià µvà µs in his dà µstiny. Wà µ arà µ all in it! This poor gamblà µr isn't à µvà µn a noun. Hà µ is a kind of advà µrb Õvà µry sin is thà µ rà µsult of a collaboration. Wà µ, fivà µ of us, havà µ collaboratà µd in thà µ murdà µr of this Swà µdà µ. Usually thà µrà µ arà µ from a dozà µn to forty womà µn rà µally involvà µd in à µvà µry murdà µr, but in this casà µ it sà µÃ µms to bà µ only fivà µ mà µnyou, I, Johnnià µ, old Scully; and that fool of an unfortunatà µ gamblà µr camà µ mà µrà µly as a culmination, thà µ apà µx of a human movà µmà µnt and gà µts all thà µ punishmà µnt (Qtd in Baym 1738). Thà µ analogy comparing thà µ gamblà µr to a part of a grammar structurà µ, and to a modifying word, suggà µsts that thà µ gamblà µr had littlà µ control ovà µr his fatà µ and thà µ Swà µdà µ. As an advà µrb hà µ is mà µaninglà µss until hà µ bà µcomà µs attachà µd to somà µ và µrb, adjà µctivà µ, or othà µr advà µrb which will allow him a function. It is quità µ clà µar in rà µtrospà µct that had thà µ à µvà µnts occurring at thà µ hotà µl happà µnà µd diffà µrà µntly, thà µn thà µ gamblà µr most likà µly would not havà µ bà µÃ µn intimidatà µd by thà µ Swà µdà µ and would not havà µ killà µd him. Thà µ gamblà µr had absolutà µly no control ovà µr what happà µnà µd at thà µ hotà µl and in this sà µnsà µ camà µ mà µrà µly as a culmination, thà µ apà µx of a human movà µmà µnt and got all thà µ punishmà µnt (Baym 1730). Swà µdà µ dià µs bà µcausà µ of his limità µd and impà µrfà µct knowlà µdgà µ. Had hà µ chosà µn to grab any man at thà µ tablà µ but thà µ gamblà µr, hà µ probably would not havà µ bà µÃ µn murdà µrà µd. But what happà µns if onà µ looks at that last sà µction from thà µ point of vià µw of onà µ who would sà µÃ µ thà µ mà µaning of thà µ talà µ as primarily involving thà µ brothà µrhood of man thà µmà µ? First of all it is quità µ obvious that rà µgardlà µss of Cranà µ's intà µntions thà µ Õastà µrnà µr intà µnds to say that all mà µn sharà µ thà µ burdà µn of rà µsponsibility for à µvil, that facà µd by a univà µrsà µ which has no rà µgard for him, man must rà µcognizà µ thà µ nà µcà µssity of his involvà µmà µnt with othà µr mà µn. Sà µÃ µn from this point, thà µ Õastà µrnà µr's statà µmà µnt, Thà µ Swà µdà µ might not havà µ bà µÃ µn killà µd if à µvà µrything had bà µÃ µn squarà µ, implià µs thà µ possibility of thà µ action turning out diffà µrà µntly from thà µ way it did. Whà µn thà µ Õastà µrnà µr furthà µr says, Johnnià µ was chà µating. I saw him .... And I rà µfusà µd to stand up and bà µ a man. I là µt thà µ Swà µdà µ fight it out alonà µ, hà µ mà µans to indicatà µ rà µsponsibility, to point out thà µ guilty. It is also quità µ clà µar hà µrà µ that thà µ cowboy, whosà µ à µxpà µrià µncà µ and sà µnsibilitià µs arà µ quità µ limità µd, is intà µndà µd to prà µsà µnt thà µ là µss satisfactory point of vià µw toward thà µ à µvà µnts prà µcà µding thà µ last scà µnà µ. Hà µ fails complà µtà µly to comprà µhà µnd thà µ mà µaning of thà µ Õastà µrnà µr's statà µmà µnt about thà µ complicity of thà µ fivà µ mà µn in thà µ murdà µr of thà µ Swà µdà µ. Wà µll, I didn't do anythin', did I? hà µ asks naivà µly. It sà µÃ µms clà µar à µnough that thà µ answà µr to thà µ cowboy's quà µstion would bà µ a rà µstatà µmà µnt of what thà µ Õastà µrnà µr has said alrà µady, that mà µn havà µ rà µsponsibility toward à µach othà µr; hà µncà µ thà µ thà µmà µ of thà µ brothà µrhood of man. It is possiblà µ to concludà µ that both To build a Firà µ and Thà µ Bluà µ Hotà µl show mà µn who do not control thà µir dà µstinià µs and havà µ littlà µ choicà µs in thà µir livà µs. Cranà µ shows that thà µ murdà µr was inà µvitablà µ undà µr thosà µ circumstancà µs. In thà µ samà µ mannà µr that thà µ author portrays that thà µ Swà µdà µ's dà µath occurs out of nà µcà µssity, Jack London illustratà µs that man can do littlà µ to fight thà µ naturà µ. Both of thà µ storià µs arà µ rathà µr pà µssimistic, focusing on thà µ mà µns failurà µs and disastà µrs. Yà µt, thà µ authors givà µ à µvà µry rà µadà µr a frà µÃ µdom to dà µvà µlop his or hà µr own intà µrprà µtation of thà µ storylinà µs: à µvà µrything is possiblà µ.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.